COMENCEM FILOSOFIA!

AVUI ELS NENS I LES NENES DE LA CLASSE DELS KOALES AMB L’AJUDA DELS NOSTRES PADRINS HEM COMENÇAT A FER FILOSOFIA.

UNA REPRESENTACIÓ DE LA CLASSE DELS VILATANS DEL CASTELL HAN VINGUT A LA CLASSE DELS KOALES A EXPLICAR-NOS QUÈ ÉS FILOSOFIA, PER A QUÈ SERVEIX I DE QUINA MANERA PODREM GAUDIR DE LES SESSIONS. ENS HAN EXPLICAT LES SEVES NORMES I ENS HAN POSAT ALGUN EXEMPLE… TOTS ELS KOALES HAN ESTAT MOLT IL.LUSIONATS I HAN ESCOLTAT AMB MOLTA ATENCIÓ.

img_0150

COM ESTEM DESCOBRINT UN GRAN ARTISTA… EN JOAN MIRÓ… HEM APROFITAT PER DESENVOLUPAR LES HABILITATS DEL PENSAMENT EN UNA SESSIÓ DE FILOSOFIA INTERPRETANT ENTRE TOTS UNA DE LES SEVES OBRES: “El somriure de les ales flamejants” (1953)

Resultat d'imatges de joan miro el somriure de les ales flamejants

HEM OBSERVAT ATENTAMENT I HEM INTERPRETAT AQUESTA OBRA, AL FINAL DE LA SESSIÓ HEM INTENTAT POSAR UN TÍTOL A LA OBRA:

A CONTINUACIÓ US ESCRIC LA CONVERSA DE FILOSOFIA FRUIT DE L’OBSERVACIÓ ATENTA:

  • JO VEIG UNA BOLA VERMELLA, ÉS UN CAP D’UN SENYOR PER QUÈ ÉS RODONA.
  • JO VEIG COLORS: EL VERD, EL NEGRE I EL VERMELL.
  • A MI EM SEMBLA QUE LA BOLA VERMELLA NO ÉS UN CAP, POTSER ÉS UNA PILOTA, ÉS RODONA I NO TÉ ULLS, ESTÀ BOTANT.
  • JO VEIG MOLTS COLORS VERMELLS, A MI M’ENCANTA EL COLOR VERMELL I A JOAN MIRÓ TAMBÉ.
  • JO CREC QUE ÉS UN OU, TÉ FORMA D’OU.
  • ELS OUS NO SÓN VERMELLS!
  • AQUEST ÉS UN OU VERMELL D’UNA GALLINA VERMELLA.
  • JO VEIG UNA ESTRELLA, LI AGRADA DIBUIXAR ESTRELLES.
  • HI HA DOS ESTRELLES, NO SON IGUALS, UNA ÉS NEGRA I L’ALTRA ÉS RARA I BLAVA.
  • JO VEIG UNA “COMETA” (un estel) DE MOLTS COLORS VOLANT PEL CEL, HA DIBUIXAT EL CEL AMB UNA “COMETA VOLANDO”
  • JO CREC QUE TOT AQUEST DIBUIX ÉS UNA CATIFA.
  • JO VEIG MOLT NEGRE I GROC I VERD.
  • A MI EM SEMBLA QUE ÉS UNA SAMARRETA PER QUÈ TÉ FORMA DE SAMARRETA I AIXÒ RODÓ I VERMELL ÉS EL CAP.
  • DONCS A MI EM SEMBLA QUE ÉS UN CISTELL TÉ UNA COSA PER AGAFAR QUAN VAS A COMPRAR.
  • ÉS UNA SAMARRETA QUE NO TE MÀNIGUES
  • HI HA UNES RATLLES NEGRES I MOLTS PUNTS (comptem els punts).
  • HA DIBUIXAT UN CARGOL QUE TÉ BANYES, MIRA ÉS AIXÒ.
  • NO SON BANYES, SON PUNTS.

PENSEM UN TÍTOL PER AQUEST QUADRE…

  • “MAR I CEL”, PER QUÈ HA DIBUIXAT EL CEL I TAMBÉ UNA MICA DE MAR.
  • “ALBERTO” PERQUÈ HI HI UN SENYOR DIBUIXAT AMB LA SAMARRETA QUE ES DIU ALBERTO.
  • “EL CARGOL”.
  • “VERMELL” PER QUÈ HI HA MOLTES COSES VERMELLES.
  • “NEGRET” PER QUÈ HI HA MOLTES COSES NEGRES.
  • “PERSONA” HI HA UNA PERSONA.
  • “LA SAMARRETA”
  • “EL PARQUE” PER QUÈ HI HA MOLTES COSES COM AL PARQUE.

DONCS, EN JOAN MIRÓ LI VA POSAR EL TÍTOL DE ” El somriure de les ales flamejants” QUÈ US SEMBLA?

RIUEN I RIUEN…. ACABEM AQUÍ LA PRIMERA SESSIÓ DE FILOSOFIA!

 

Anuncis

Deixa un comentari

